Παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς
Το εξαρτημένο παιδί
Επιζητά αδιάλειπτα προσοχή και επιδοκιμασία.
Το μοναχικό παιδί
Η μοναχικότητα αποτελεί μηχανισμό άμυνας. Υπάρχει τάση εσωστρέφειας, απομόνωσης,έλλειψη κοινωνικότητας. Συχνά περνούν απαρατήρητα, χρήζουν όμως διερεύνησης.
Το φοβικό παιδί
Εμφανίζει συμπεριφορές που μαρτυρούν την ταλαιπωρία του. Συχνά εμφανίζει - σωματοποιεί, φαίνεται δηλαδή να πονά σε σημεία του σώματος π.χ στο στομάχι.
Θα πρέπει να διαχωρίσουμε τους φόβους από τις φοβίες και το άγχος.
Το ντροπαλό – συνεσταλμένο παιδί
Εμφανίζει ντροπαλότητα, η οποία είναι συναίσθημα που μαθαίνεται και είναι καλό να αντικαθίσταται από κοινωνικές δεξιότητες.
Το παιδί που κλέβει
Υπάρχουν οι μικροκλοπές στη σχολική ηλικία αλλά και μεγαλύτερες κλοπές στην εφηβεία σε συνδυασμό με άλλες παραβατικές συμπεριφορές. Διακρίνεται η περιστασιακή κλοπή από την επιβεβαιωτική που γίνεται σε ένδειξη αντίδρασης στο γονιό και από την κερδοσκοπική.
Το παιδί που το σκάει από το σχολείο
Αναίτια απουσία από το σχολείο. Παρατηρείται κυρίως στη Β΄θμια εκπαίδευση.
Σκασιαρχείο και σχολική φοβία οδηγούν τα παιδιά μακριά από το σχολείο.
Συνήθως υπάρχει ιστορικό σχολικής αποτυχίας, κακών διαπροσωπικών σχέσεων και προβληματικού οικογενειακού περιβάλλοντος.
Το παιδί που λέει ψέματα
Το ψέμα αποτελεί μηχανισμό άμυνας του Εγώ. Λένε ψέματα τα παιδιά για να ξεφύγουν ή για να προβληθούν ή για να προστατεύσουν μυστικά της προσωπικής τους ζωής.
Το υπερκινητικό Παιδί
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχή –υπερκινητικότητα(ΔΕΠ-Υ)
Απροσεξία, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, μη ολοκλήρωση των εργασιών, εκρήξεις θυμού. Άμεση συνέπεια είναι η σχολική αποτυχία
Η πλήρης διάγνωση γίνεται από διεπιστημονική ομάδα.
Το υποτακτικό παιδί
Υπερβολική συμμόρφωση, απώλεια της ατομικότητας, άκριτη υποταγή και απάρνηση προσωπικών επιθυμιών. Τα παιδιά με υψηλό βαθμό συμμόρφωσης έχουν δυσκολίες προσαρμογής, μειωμένη αυτοεκτίμηση ανάγκη για κοινωνική αποδοχή.
Το επιθετικό παιδί
Παιδί με αντικοινωνική συμπεριφορά. Δεν εφαρμόζει τους κανόνες και δεν σέβεται τα όρια.