η ώρα του σχολείου
Γράφει η ΣΤΕΛΛΑ ΔΕΛΗ* Ως εκπαιδευτικός, πιστεύω ότι το να εκπαιδεύεις ανθρώπους είναι περισσότερο ένα λειτούργημα. Τα σχολεία δεν είναι μόνο χώροι μετάδοσης της γνώσης αλλά και δημιουργίας πολιτισμού. Θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί είμαστε τυχεροί και ευτυχισμένοι που λειτουργούμε σε αυτόν τον χώρο. Δυστυχώς,…
Γράφει ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΗΚΟΣ* Η σημασία του πειράματος στο χώρο των φυσικών επιστημών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, είναι μέγιστη. Εξίσου όμως σημαντική είναι και η διαδικασία εκτέλεσης του πειράματος, κυρίως για λόγους ασφαλείας του καθηγητή – δασκάλου αλλά και των μαθητών. Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν ότι το εργαστήριο…
Γράφει η ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ* Ένα θέμα που δυσκολεύει όλο και περισσότερο εμάς τους εκπαιδευτικούς τα τελευταία χρόνια είναι η μικρή έως καθόλου επιθυμία που εκδηλώνουν τα παιδιά για διάβασμα (εσωσχολικό ή εξωσχολικό). Ένας σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας είναι ο καταιγισμός γνώσεων σε όλα τα μαθήματα σε καθημερινό επίπεδο. Τα μαθηματικά…
Γράφει η ΕΥΗ ΜΕΡΓΙΑΛΗ* Συνηθισμένο φαινόμενο αποτελεί τα τελευταία χρόνια η πλήρη αποξένωση εκπαιδευτικών και γονέων. Συναντάμε γονείς επιφυλακτικούς απέναντι στους δασκάλους των παιδιών τους και δασκάλους απόμακρους που τηρούν στάση άμυνας. Και όμως, τόσο γονείς, όσο και εκπαιδευτικοί έχουν το ίδιο όραμα. Προσπαθούν για την αρτιότερη εκπαίδευση των…
Γράφει η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΧΑΛΗ* Ζούμε σε μια εποχή ταχείας μετάδοσης γνώσεων και πληροφοριών. Οι ανάγκες συνεχώς αυξάνονται κι εμείς αναρωτιόμαστε ολοένα και περισσότερο αν είμαστε επαρκείς για τα παιδιά μας. Πόσο καλά τα προετοιμάζουμε για να ενταχθούν ομαλά και να ζήσουν σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον; …
Γράφει ο ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΟΥΤΣΟΣ* Ενώ το τρέξιμο για την αγορά των σχολικών ειδών αρχίζει με τη έναρξη του σχολικού έτους κάθε Σεπτέμβρη, πολλοί γονείς έχουν αρχίσει ήδη την αναζήτηση δασκάλων και καθηγητών για την προετοιμασία των παιδιών τους στο σπίτι. Και άντε να καταλάβω την αγωνία των γονιών…