Αθήνα, 10-05-2021

Πώς η διατροφή μπορεί να βοηθήσει στο διάβασμα το παιδί…

Η παιδική ηλικία είναι ένα στάδιο της ζωής που παρατηρούνται ταχύτατες αλλαγές στον οργανισμό του ατόμου, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης του εγκεφάλου πραγματοποιείται μέχρι την ηλικία των 2 ετών, ενώ οι πολύπλοκοι μηχανισμοί στον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα εξελίσσονται κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας. Είναι ,λοιπόν, φανερό ότι η παιδική ηλικία είναι ένα στάδιο της ζωής, που έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της πνευματικής ανάπτυξης των παιδιών, δηλαδή τη μνήμη και μάθηση, τη γνωσιακή κατάσταση, τη δυνατότητα συγκέντρωσης και επεξεργασίας πληροφοριών, τη δυνατότητα ομιλίας και τη φυσιολογική ανάπτυξη του νευρικού συστήματος. Όλες αυτές οι διανοητικές λειτουργίες επηρεάζονται πολύ από τη διατροφική κατάσταση και διαμορφώνονται ανάλογα με τον τρόπο επίδρασης διαφόρων περιβαλλοντικών παραγόντων, όπως οι διάφορες κοινωνικές δραστηριότητες, το σχολικό περιβάλλον κλπ.

 

Για την ομαλή πνευματική ανάπτυξη των παιδιών απαιτούνται κάποια συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά: τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και κάποιες βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

 

Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα είναι το α-λινολενικό και το λινελαϊκό οξύ και πρέπει να λαμβάνονται μέσω της διατροφής, επειδή ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει. Τροφές άφθονες σε τέτοια λιπαρά οξέα είναι οι ξηροί καρποί και τα φυτικά έλαια, όπως το λινέλαιο, το σογιέλαιο και το καρυδέλαιο.

 

Μερικές τροφές απαραίτητες για την πνευματική υγεία, την ευεξία και την ομορφιά των παιδιών μας είναι:

 

ΨΑΡΙ: Είναι πλούσιο σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3, που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας, καθώς διασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία των εγκεφαλικών μας κυττάρων.

 

ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ: Πλούσιοι σε σελήνιο, Βιταμίνη Ε και φυτοχημικά, εμποδίζουν την εγκεφαλική γήρανση. Η περιεκτικότητά τους σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3 συνεισφέρει και αυτή στην λειτουργία του εγκεφάλου.

 

ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ: Προσφέρουν στον εγκέφαλο υδατάνθρακες, την απαραίτητη τροφή του. Επίσης περιέχουν σημαντικά συστατικά όπως φολικό οξύ, βιταμίνη Β6 και Β12. Προτιμάτε λοιπόν ζυμαρικά ολικής άλεσης, κριθάρι, βρώμη, καφέ ρύζι.

 

ΦΡΟΥΤΑ & ΛΑΧΑΝΙΚΑ: Μια διατροφή πλούσια σε αυτά περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.

Όταν ψωνίζετε στο σούπερ-μάρκετ πάντα να προτιμάτε φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα, γιατί αυτά περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και φυτοχημικών ουσιών, που κρατάνε τον εγκέφαλο υγιή και ενισχύουν την απόδοση του και την ικανότητα της απομνημόνευσης.

 

ΣΠΑΝΑΚΙ: Είναι η πιο πλούσια πηγή σε αντιοξειδωτικά, βήτα-καροτίνη, βιταμίνη C και φολικό οξύ, τα οποία διατηρούν τον εγκέφαλο σε εγρήγορση και τα αιμοφόρα αγγεία υγιή. Το σίδηρο στο σπανάκι οξυγονώνει τον εγκέφαλο και βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωση μας.

 

Έχοντας το παιδί σας συχνά γεύματα (& σνακ) και ένα πλούσιο διαιτολόγιο στα παραπάνω τρόφιμα, να είστε σίγουροι ότι ο εγκέφαλός του θα βρίσκεται συνεχώς σε εγρήγορση!..

 

 

ΕΛΕΝΗ ΣΟΛΩΜΟΥ, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΒCS,Επιστημονική Ομάδα Απίσχνανσις - Λόγω Διατροφής

Τελευταία Νέα

Παιδικό πάρτυ