Αθήνα, 16-07-2019

Έλλειψη βιταμίνης D: Θωρακίστε τα παιδιά… παίζοντας στην παραλία!

Ζούμε στη χώρα του φωτός, του ήλιου και της θάλασσας και το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη μας εποχή! Κι ακόμα κι αν αυτό δεν ισχύει για όλους, ισχύει σίγουρα για τα παιδιά μας. Καλοκαίρι θα πει ξεκούραση, παιχνίδι, θάλασσα, παγωτά και… βιταμίνη D!

Ναι, καλά διαβάσατε! Η βιταμίνη D είναι συνώνυμη του καλοκαιριού, αφού η κύρια πηγή της είναι ο ήλιος. Στην συγκεκριμένη βιταμίνη χρωστάμε το ότι τα παιδιά μας αρρωσταίνουν λιγότερο το χειμώνα και το ότι θα έχουν γερά και δυνατά κόκκαλα για πάντα.

 

Μαζί με το παιχνίδι και την ξεγνοιασιά, λοιπόν, ας εκμεταλλευτούμε την καλύτερη εποχή του χρόνου για να θωρακίσουμε τον οργανισμό των μικρών μας που, απ’ ότι φαίνεται, παρά το ότι ζούμε σε μία ηλιόλουστη χώρα, σε 8 από τα 10 παιδιά παρατηρείται έλλειψη της βιταμίνης D. Και όλο αυτό, μπορούμε να το κάνουμε… παίζοντας!

 

Αφήστε τα παιδιά ελεύθερα στην παράλια
Μόλις φτάνουμε στην παραλία, και πριν καλά καλά απλώσουμε τις ψάθες μας, τα παιδιά έχουν μείνει ήδη με το μαγιό και τρέχουν στη θάλασσα. Είναι πραγματικά εκπληκτική η ταχύτητα που βγάζουν τα ρούχα τους, όταν τα πρωινά του χειμώνα χρειάζονται περίπου μισή ώρα για να βγάλουν τις πιτζάμες τους και να φορέσουν τα ρούχα του σχολείου…

 

Μην τους το πείτε, όμως. Δεν χρειάζεται να τους χαλάσετε την καλή τους διάθεση. Αφήστε τα ελεύθερα να τρέξουν και να παίξουν! Εξάλλου, τα κάστρα στην άμμο, τα μεγάλα κύματα και οι ατέλειωτες βουτιές τους περίμεναν έναν ολόκληρο χειμώνα. Φορέστε, λοιπόν, κι εσείς το πιο φωτεινό σας χαμόγελο και απολαύστε τη θάλασσα!

 

Κάντε σωστή χρήση του αντηλιακού για απορρόφηση βιταμίνης D
Πριν αφεθείτε κι εσείς στο καλοκαιρινό κλίμα, φροντίστε τα παιδιά σας ώστε να απορροφήσουν την βιταμίνη D που χρειάζονται. Πολλοί δεν γνωρίζουν πως τα αντηλιακά όπως και τα ρούχα εμποδίζουν την παραγωγή της βιταμίνης D. Όταν φτάνουμε στην παραλία, λοιπόν, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες:

 

- Πριν φύγετε από το σπίτι, βάλτε αντηλιακό στο πρόσωπο, τους ώμους, τα πόδια και την κοιλιά των παιδιών, αφού πρέπει να έχουν μεσολαβήσει 20 λεπτά από την εφαρμογή του αντηλιακού μέχρι την έκθεση στον ήλιο.


- Στην περιοχή του θώρακα και της πλάτης, ΜΗΝ εφαρμόσετε άμεσα το αντηλιακό. Αφήστε τα παιδιά να παίξουν για 15-20 λεπτά, χρόνος αρκετός για την απορρόφηση της απαραίτητης ημερήσιας ηλιακής ακτινοβολίας, αλλά και πολύ λίγος για να ανησυχούμε για τις βλαβερές συνέπειές της.


- Μην ξεχνάτε να καλύψετε με αντηλιακή προστασία σημεία του σώματος που δεν τους δίνουμε πολλή σημασία όπως ο αυχένας, τα αυτιά, η μύτη, το πάνω μέρος της πατούσας, το πάνω μέρος της παλάμης, τα δάχτυλα των ποδιών όπως και η πίσω πλευρά της γάμπας και του μηρού.


Κάντε τη σωστή επιλογή αντηλιακού
Η επιλογή του αντηλιακού, παρόλο που τα παιδιά πρέπει να το βλέπουν διασκεδαστικό σαν παιχνίδι, είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Συγκεκριμένα:

 

- Τα αντηλιακά ενηλίκων δεν ενδείκνυνται για την επιδερμίδα, αφού η ευαισθησία του βρεφικού και παιδικού δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία είναι αυξημένη.


- Επιλέξτε ένα παιδικό αντηλιακό με Προβιταμίνη D, απαραίτητη για την ενίσχυση της άμυνας της ευαίσθητης παιδικής επιδερμίδας.


Το ενισχυμένο σύστημα προστασίας είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για την επιλογή του αντηλιακού του παιδιού σας. Κοιτάξτε προσεκτικά τα επίπεδα προστασίας πριν καταλήξετε.


- Φροντίστε να εφαρμόζεται εύκολα σε στεγνό αλλά και σε βρεγμένο δέρμα, και να μην αφήνει λευκά σημάδια που ενοχλούν τα παιδιά. Το αντηλιακό σε μορφή σπρέι, για παράδειγμα, μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι στα μικρά μας και το δέχονται ευκολότερα.


- Να είστε πολύ προσεκτικοί ώστε η φόρμουλά του να είναι πολύ ήπια και να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος αλλεργικής αντίδρασης.
Αντηλιακά με τα παραπάνω χαρακτηριστικά διαθέτει η σειρά Carroten Kids.


Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στο Carroten Kids Wet Skin Spray SPF50, με προβιταμίνη D, 3 επίπεδα προστασίας (UVB+UVA +IRA) και σε μορφή σπρέι που δεν αφήνει σημάδια ή το Carroten Kids Roll-On SPF30 με προβιταμίνη D, 4 επίπεδα προστασίας (UVB+UVA+VL+IRA) σε μορφή Roll on για ευκολότερη εφαρμογή.


Πότε και για πόσο να μένουμε στον ήλιο

Η μέση συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης D για ένα παιδί είναι περίπου 15 με 20 λεπτά έκθεσης στον ήλιο. 20λεπτά την ημέρα στην παραλία, χωρίς ρούχα ή αντηλιακό στον θώρακα και την πλάτη (όπως είπαμε και παραπάνω), είναι αρκετά για να πάρει το παιδί σας την ποσότητα που χρειάζεται.


Οι καλύτερες ώρες για να εκθέτουμε τα βρέφη και τα μικρά παιδιά στον ήλιο είναι νωρίς το πρωί μέχρι τις 11:00 πμ και μετά τις 16:00 το απόγευμα. Εάν θέλετε να βγείτε βόλτα ή να πάτε για μπάνιο, αυτές είναι οι καλύτερες ώρες! Μην ξεχνάτε, όμως, το αντηλιακό. Ο ήλιος μπορεί να γίνει επικίνδυνος ακόμα και τότε.

 

 

Καλό καλοκαίρι!

 

 

 

Πηγή: www.mama365.gr

Τελευταία Νέα

Παιδικό πάρτυ