Αθήνα, 18-01-2021

Ο διαπραγματευτικός ρόλος του γονιού…

Γράφει η ΕΥΗ ΜΕΡΓΙΑΛΗ*


Οι παιδικές τηλεοπτικές σειρές ή οι ταινίες κινουμένων σχεδίων έχουν κερδίσει τις καρδιές των μικρών και όχι μόνο τηλεθεατών. Στα περίπτερα κυκλοφορούν περιοδικά που οι ήρωές τους είναι είτε τηλεοπτικά γνωστοί ή το κοινό τους γνωρίζει μόνο μέσα από την έντυπη ύπαρξή τους. Επίσης, τα τελευταία χρόνια το computer (internet), κατέχει σημαντική θέση στην ψυχαγωγία του παιδιού.


Οι περισσότεροι γονείς ανησυχούν από την ποιότητα κάποιων προγραμμάτων και των μηνυμάτων που αυτά περνούν και προσπαθούν να αποτρέψουν τα παιδιά από την παρακολούθηση συγκεκριμένων ταινιών/παιχνιδιών στο computer.


Η απαγόρευση παρακολούθησης συγκεκριμένων τηλεοπτικών εκπομπών προκαλεί αντιδράσεις στο παιδί το οποίο θα προσπαθήσει να βρει τρόπους για να τις παρακολουθήσει.
Ο γονιός μπορεί αντί της «απαγόρευσης», να «διαβάσει» τα τηλεοπτικά προγράμματα μαζί με το παιδί, να συζητήσουν για τις τηλεοπτικές σειρές και να το «προβληματίσει» για τις αμφιβόλου ποιότητας σειρές. Τη θέση του ο γονιός μπορεί να την ενισχύσει με εναλλακτικές προτάσεις για «σειρές» ή «ταινίες» που ξέρει ότι ανταποκρίνονται ή θα προκαλέσουν τα ενδιαφέροντα των παιδιών.


Χρειάζεται λοιπόν οι γονείς να συζητούν για τα τηλεοπτικά προγράμματα, τα περιοδικά που αγοράζουν ή τα παιχνίδια που παίζουν στον υπολογιστή, να κατανοήσουν «τι τους ενδιαφέρει» ώστε να μπορέσουν να παρακολουθούν τηλεοπτικά προγράμματα που προάγουν την φαντασία και εξασφαλίζουν την ψυχαγωγία τους.


*Νηπιαγωγός, Βόλος, Μαγνησία

Τελευταία Νέα

Παιδικό πάρτυ