Αθήνα, 21-04-2018

Σύλληψη και εγκυμοσύνη: η αλήθεια…

Γράφει ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΕΚΑΚΗΣ*

 

 

Δεσπόζουσα είναι η τάση του σύγχρονου ανθρώπου για γρήγορες και εύκολες λύσεις.

 

Στην περίπτωση όμως της τεκνοποίησης επιβάλλεται να κάνετε ακριβώς το αντίθετο.

 

Πριν καταφύγετε σε τεχνικές οι οποίες κοστίζουν ψυχολογικά και χρηματικά ακολουθήστε την φυσική μέθοδο η οποία σε συντριπτική πλειοψηφία (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) αποδίδει με επιτυχία.

 

Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα ψυχολογικής σωματικής και διατροφολογικής υποστήριξης, τόσο για την μέλλουσα μητέρα όσο και τον μέλλοντα πατέρα. Από την αρχή της προσπάθειας σύλληψης μέχρι και τον τοκετό, έτσι ώστε να προστατευτείτε από κάθε περιβαλλοντική και ψυχολογική επιβάρυνση και να προετοιμαστείτε για την περίοδο της εγκυμοσύνης. Περίοδος ιδιαίτερης σημασίας για την ψυχική, πνευματική και σωματική προστασία, ανάπτυξη και εξέλιξη του εμβρύου.

 

Προβλήματα σύλληψης και γονιμότητας υποστηρίζονται με ολιστικό τρόπο χωρίς χημικές ή ορμονικές παρεμβάσεις.

 

Το πρόγραμμα δεν πρέπει να είναι μια απλή εκπαίδευση αλλά μια βιωματική διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης στο οποίο συμμετέχει και ο πατέρας.

 

Ακολουθείστε ένα τέτοιο πρόγραμμα γιατί:
• Η ποιότητα της σύγχρονης τροφής που περιέχει πολύ λίγα από τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται η μέλλουσα μητέρα και πατέρας ενώ αντίθετα είναι υπερφορτωμένη με πολλά χημικά.
• Έχει εξακριβωθεί πλέον κλινικά και στατιστικά ότι στον δυτικό κόσμο η υποθρεψία είναι μείζων ζήτημα. Η μεγάλη κατανάλωση τροφής δεν εξασφαλίζει την επαρκή λήψη θρεπτικών στοιχείων. Οι περισσότεροι μέλλοντες γονείς και έγκυες έχουν σημαντικές διατροφικές ελλείψεις.
• Η περιβαλλοντική ρύπανση αυξάνει την τοξικότητα του οργανισμού και απαιτούνται επιπλέον στοιχεία για την αποτοξίνωση και την προστασία μητέρας ,πατέρα και εμβρύου.
• Οι διατροφικές ανάγκες του άντρα και της γυναίκας, όχι μόνο κατά την εγκυμοσύνη, αλλά και από τη στιγμή που θα αποφασίσουν να τεκνοποιήσουν αυξάνονται σημαντικά και ειδικά για ορισμένα διατροφικά στοιχεία.

 

Είναι σημαντικό για τον μέλλοντα πατέρα αλλά και ειδικά για την μητέρα και για τον θεράποντα ιατρό της να γνωρίζουν ότι το έμβρυο έχει την τάση να συσσωρεύει πολύ γρηγορότερα από άλλους οργανισμούς τοξικά μέταλλα και κάθε άλλο τοξικό στοιχείο της περιβαλλοντικής ρύπανσης και της κακής διατροφής.

 

Με βάση έρευνες και κλινικά ευρήματα φαίνεται να καταρρίπτονται επίσημες απόψεις που ισχυρίζονται ότι αν τρεφόμαστε με μια «ισορροπημένη διατροφή» παίρνουμε όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειαζόμαστε και ότι η περιβαλλοντική ρύπανση δεν έχει τόσο αρνητικά αποτελέσματα στην υγεία μας απ’ ότι πιστεύουμε.

 

Τι πρέπει να αποφεύγετε:

• Αλκοόλ
Απογυμνώνει τον οργανισμό από πολλά ζωτικά στοιχεία, ειδικά τον ψευδάργυρο και τις βιταμίνες της ομάδας Β και τα κάνει ελλιπή με αποτέλεσμα την διατροφική ασιτία του εμβρύου.

• Κάπνισμα
Αυξάνει την τοξίνωση του οργανισμού ειδικά σε κάδμιο και προκαλεί σοβαρές γενετικές βλάβες των γονιδίων που έχουν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της ανάπτυξης του εμβρύου.

• Ζάχαρη
Πολλές γυναίκες έχουν συμπτώματα ελαφριάς υπογλυκαιμίας κατά την εγκυμοσύνη και καταφεύγουν στα γλυκά. Αυτό είναι σοβαρό σφάλμα διότι η ανακούφιση των συμπτωμάτων είναι παροδική, ενώ οι οξειδωτικές επιδράσεις της ζάχαρης στις μεμβράνες των κυττάρων είναι σημαντικές και μονιμότερες. Συνιστάται η σημαντική μείωση της ζάχαρης από κάθε πηγή, όχι μόνο κατά την εγκυμοσύνη αλλά για πάντα.

• Καφές, τσάι και κάθε διεγερτικό
Επηρεάζουν το νευρικό σύστημα, παράγουν τοξικά υποπροϊόντα όπως οι ξανθίνες και εξασθενούν το ανοσοποιητικό σύστημα με κίνδυνο άμεσης λοίμωξης και με αποτέλεσμα αρνητικές επιπτώσεις στο έμβρυο.

 

Τι πρέπει να επιδιώκετε:

• κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, ιδιαιτερότητες και παθολογικά ευρήματα.
ενημερωθείτε ειδικά για την δική σας περίπτωση.
• είναι εξαιρετικά χρήσιμο ένα τεστ τροφικής δυσανεξίας το οποίο να συμβουλεύεστε για τροφές ή στοιχεία που έχουν αποκλειστεί.
• η διατροφή θα πρέπει να επικεντρώνεται σε όσο γίνεται καθαρότερες και λιγότερο επεξεργασμένες βιομηχανικά τροφές (που είναι σοκολάτες, μπισκότα, κονσέρβες κ. λπ ), με έμφαση στα βιολογικής καλλιέργειας φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τους βλαστούς που δεν έχουν εκτεθεί στην ρύπανση της κυκλοφορίας ή αν έχουν να πλένονται καλά χρησιμοποιώντας ξύδι σε διάλυμα νερού
• Στοιχεία που απαιτούνται επίσης κατά την εγκυμοσύνη πάντα όμως σε σχέση με τις δικές σας ανάγκες και ιδιαιτερότητες είναι: φολικό οξύ, Βιταμίνες Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β12, βιοτίνη, C και Ε, τα μέταλλα και ιχνοστοιχεία: ψευδάργυρος, σίδηρος, κάλιο, σελήνιο, χρώμιο, ασβέστιο, μαγνήσιο και τα ζωτικά λιπαρά Ω3.

 

 

* Γεώργιος Λεκάκης, ND, Ψυχολόγος, Φυσιοπαθολόγος, Ειδικός Διατροφολόγος, Υπεύθυνος Κέντρου «Ισορροπία», www.isoropia.gr

Τελευταία Νέα

Παιδικό πάρτυ